Gamla Konsum

Gamla Konsum

tisdag 7 februari 2012

Plastic is fantastic!

Den förlamande kylan gör att jag städar lite i mappen med bloggbilder. Så här kommer ett praktiskt plastinlägg...



En gammal hederlig plasthink. Denna dock både med lock och hällpip. Den är omärkt men är gjord av den där feta plasten som får en helt övertygad att den är från "tiden".



En stor ytterkruka eller papperskorg? Ja inte vet jag men eftersom den mäter 25 cm i diameter och är 25 cm hög så får den fungera som papperkorg. Den är märkt under med  Smit and co. Vet inget mer om denna. Är det någon som vet något mer?


Plastdunkar i olika färgkombinationer och storlekar har jag flera av. Här ses två. Ett mjölkflaskeställ fick oxå va med på bild...


Eftersom ALLT här hemma ska vara tidsenligt så köper jag förpackningar i alla de former. Innehållet är dock av modernare slag.


Yes flaskan har återigen fått Yes innehåll efter flera års torka... Visst är den trevligare än den som de har nu??

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig gammal Yesflaska..vilket fynd
    Plast är härligt...så är det!=)

    SvaraRadera
  2. Tänk vad dom tänkte praktiskt förut...hink med hällpip och lock en sån hittar man nog inte någonstans idag!

    SvaraRadera
  3. Hur gammal kan en sån där Yes-flaska vara? Jag hittade en sån i marken idag då jag grävde.

    SvaraRadera
  4. Hur gammal kan en sån där Yes-flaska vara? Jag hittade en sån i marken idag då jag grävde.

    SvaraRadera