Gamla Konsum

Gamla Konsum

onsdag 15 februari 2012

Banala inköp.

Så här i Februarimörker, med huvudvärk och snuvig näsa, så blir det varken fortsättning  av iordningställandet av rummen nere eller några loppis / auktionsköp.
En liten tröst blir då ett litet köp på Tradera.



En förpackning med hyacintglas.Eller heter det hyacintplast när de är i plast?? Så här vacker är orginalkartongen.


De är i fyra färger och är oanvända. Blir nått att prova tills nästa jul.( Läskburken står där för att man ska förstå storleken på "vaserna")

9 kommentarer:

  1. Plastigt glatt!!
    Jag har nog aldig sett dom där hyacintkrukorna tidigare och skulle nog kunna bjuda på dom åxå om jag fann de på Tradera.Och sen att det följde med en sån där orginalkartong gör ju inte saken sämre :)

    SvaraRadera
  2. Men vilka roliga! Hade gladeligen placerat hyacinter i dem till jul! :)

    SvaraRadera
  3. förtjusande originalkartong! har aldrig sett dem tidigare.

    SvaraRadera
  4. Oj! Har aldrig sett dem förr! Vad heter tillverkaren?

    SvaraRadera
  5. Utan den fina kartongen hade jag aldrig förstått vad plastbollarna skulle användas till.Kul! Lite tröst i förkylningstider är ju inte fel.

    SvaraRadera
  6. Så snygga, tjusigt med alla olika färger!

    SvaraRadera
  7. Jättefina på ditt härliga bord!

    SvaraRadera
  8. Tack för alla snälla och trevliga kommentarer. Nu till fakta. Tillverkaren heter - KEIL plastic. Germany. Jag köpte det på Tradera för 45 kronor. Tyckte att det var så pass udda och då blir jag nyfiken så... då blev det köp.

    SvaraRadera