Gamla Konsum

Gamla Konsum

tisdag 22 november 2011

Senaste inköpet.

Här händer inte så mycket just nu. Har inte varit på nån loppis och inte heller besökt nån auktion. Fast man behöver ju inte vara fysiskt närvarande på auktion numera. Det är ju bara att  buda!
Här är den senaste leveransen från Tradera.


 Ett olja /vinäger ställ till matsalen. Färgade glasflaskor med teakhållare och teakkorkar. Jättefint skick och bra pris. Drygt hundringen. Dock ses ingen märkning men det struntar jag i.....


 Även jag har startat så smått med adventsstöket. Börjat att byta gardiner (det är 15 fönster som skall pyntas!!) Dock åker inte stjärnor och ljusstakar fram förrän till helgen. De här gardinerna köptes ifjol efter jul på Tradera.   Här ses även det senaste tillskottet av bukettlampa. En svart. Får Ljusglorior till helgen...


Gardinen sades vara uppsydd av ett gammalt, oanvänt tyg från lanthandel. Inte vet jag om det är sant men visst liknar det ett gammalt julklappspapper?

4 kommentarer:

  1. Jag vill också ha en bukettlampa!

    SvaraRadera
  2. Åhhhh vad jag vill ha en ljusbukett! De går till helt hutlösa priser på Tradera nu innan jul, nästan 2500 kr har flera auktioner slutat på!!!

    SvaraRadera
  3. Som man längtar till jul nu! :)
    Ljusbuketten är verkligen läcker, jag sätter fortfarande mitt hopp till att hitta en prisvärd på loppis... ;)
    Tradera blir allt svårare att fynda på, men jag tycker att du fick ditt läckra set för olja och vinäger till ett riktigt bra pris!

    SvaraRadera
  4. Tänk att det fins 8 st luma bukettlampor i 3 olika färger på en sträcka på 500 meter efter 45 an i Åsarna... ; )

    SvaraRadera