Gamla Konsum

Gamla Konsum

måndag 7 november 2011

Ny fönsterlampa!

Superflax när man får en istappslampa för 10 kronor på Tradera!! Alla andra måste ha fått hjärnsläpp!!!
Nu hänger den i vårat hallfönster.


 Så här ser lampan ut i dagsljus. Vi har satt i en LED lampa som skiftar färg å jag tycker att det blev jättebra. Eller vad sägs om


 En blå lampa...


 som sen blir grön....


 Den övergår därefter till rött....


och sist så blir den vit. Den skiftar ju i alla möjliga nyanser däremellan. På det här viset behöver man ju inte köpa alla färger av istappslampan - man får ju alla i ett så att säga. Eller - Retro möter Nuet.

7 kommentarer:

  1. Grattis! Ett riktigt fynd. Spännande med färgskiftningarna

    SvaraRadera
  2. åh vad fint det blev! sådana istappar ger mig verkligen känslan av det jag nämner i headern på min blogg. en känsla av något gulnat, dammigt, orört.. har sett mycket sådana istappar hos äldre människor..

    SvaraRadera
  3. Fint. Passar perfekt som julbelysning :)

    SvaraRadera
  4. Skitsnygg lampa,nu kan ni ha disco i hallen!

    SvaraRadera
  5. Ursnyggt. Det blå ljuset är min favorit. Ser fint och frostigt ut. När blir Gamla Konsum ett museum? Eller ett tidstypiskt fik?

    SvaraRadera
  6. Vilket fynd. Och vilken bra ide ett ha ledlampa i. Smart.

    SvaraRadera
  7. Perra - Jo, det blev lite udda och nytt.
    Allt det gamla goda - Tack!
    Erik - Qul att du kommenterade. Nu hittade jag din blogg.
    Ann-Charlotte - Tänkte inte på de´...
    Annika - Varken museum eller fik. Jag är nog för feg för att sluta jobba å göra nå sånt.
    Ulrika - LED lampor är toppen. De blir ju inte varma så man kan gladeligt ha dom i gamla plastlampor utan att va rädd att de ska smälta.

    SvaraRadera