Gamla Konsum

Gamla Konsum

tisdag 8 november 2011

Kompakt Living !

Trots att vi har 580 kvm att fördela våra prylar på är vissa rum på tok för små. Vårat kök är ett exempel.
Få väggytor gör att man får tänka till lite extra. Som när jag kom på att jag bara MÅSTE ha en hylla för kokböckerna.


Så här blev det. De små String gavlarna hade vi i "gömmorna" och hyllplanet kapades till 50 cm för att den skulle få plats .


 Knäckebrödsskåpet och "brevlådan" fick flytta på sig till nästa lilla väggyta.


 Och här är flytten som gjorde detta möjligt. Mors kryddhjul flyttades till fönstrets "mittstolpe"!!!


Snushållaren tyckte jag passade vid kryddhyllan eller..Snus fungerar väl som en av livets kryddor??
Många små rockader blev det för att en liten hylla ska få plats.

6 kommentarer:

  1. 580 kvm....ni bor i ett SLOTT ju! ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, tänk att ha 580kvm att "bre" ut sig på...
    Köket blev snyggt, du har många coola grejor. Även om jag undrar lite vad snuset har att göra på väggen i köket...Men det är väl för att jag inte själv snusar.

    SvaraRadera
  3. Kan ni inte slå ut några väggar?
    Själv har jag en tiondel av ert i yta, och när jag flyttar nästa gång så kanske jag måste gå ned i storlek lite.

    SvaraRadera
  4. Finns det hjärterum så... ;)
    Fast jag tycker att ni har ganska många kvadratmeter att bre ut er på, så trist att köket är så litet.

    SvaraRadera
  5. 580 kvm, det var inte dåligt! jag har 55.. haha! är avis på ditt knäckebrödsskåp och brevlådan där. det blev ju jättefint med kokboksstringhyllan!

    SvaraRadera
  6. Gila - Inte ett slott bara gamla Konsum...
    AnnCharlotte - Bättre att ha det i sin hylla än drällandes överallt...
    Form55 - Visst kan väl slå ut en vägg men då blir vi utan sovrum...
    trillivippa - Huset är stort men lägenheten vi bor i är på 95kvm. resten är affärslokalen och den lilla lägenheten på nedre plan.
    Allt det gamla goda - Tack!

    SvaraRadera