Gamla Konsum

Gamla Konsum

onsdag 16 november 2011

Dax för de vita krukorna.


 Jag är, i motsats till många andra, inte så överväldigad i helvita ytterkrukor. Men nån har ju smugit sig in på fönsterbrädan. Här ses en helvit glaserad på grönglaserat fat,  En Amaryllis har intagit den här.


 Jag föredrar vita plast ytterfoder såsom de här. Har några med och  utan guldkant.


 En annan skir ytterkruka i plast. En murgröna gör sig bra mot det vita.


 Här ses en annan murgröna i en kruka i hårdplast med grönt plastfat på en väggampel. Fast den här har vi satt mitt i köksfönstret.


I en vitmålad ampel av plåt hänger  liten porslinblomma - Hoya Bella.  Den hänger i trappfönstret och har ju numera fått sällskap av en istappslampa.

1 kommentar:

  1. ah, lite vita krukor! jag är ju en av dem som har en vurm för just vita krukor. kul att se fler. har en av de som du visar, den skira med lite tunna trådar, eller vad man ska säga.

    förresten, skulle du kunna tänka dig att länka till mig i din bloggroll? jag har länkat dig. :)

    SvaraRadera