Gamla Konsum

Gamla Konsum

onsdag 30 november 2011

Fler ytterkrukor.

Det blev ett Adventsavbrott bland visningen av mina ytterkrukor men nu så.
Den här gången blir det de övriga, de som varken är vita eller gula.


 Först ut är Svärmors tunga i en lila och svart randig skapelse. Som vanligt har jag ingen aning om tillverkare.


 I den här rutiga krukan finns en Fredskalla. ( Inte för att det syns på bilden utan ni får lita på mig) Den är placerad i blombordet i hallen.


I denna turkosa kruka har jag en plastblomma i form av en lilja. Den trängs även den i blombordet å då syns det inte att jag har slarvat.  Den har ingen blomjord!!!!


 Ytterligare en randig sak. Denna står just nu oanvänd i källartrappan.


 Ännu en vilande kruka i källartrappan. Ingen favorit direkt men den följde väl med i nån fyndlåda.


Favorit är däremot dessa blomfat i plast. Tycker att de är söta med sin "spetskant".

4 kommentarer:

  1. den som står oanvänd i källartrappan, den randiga, den gillade jag! en snygging.

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga krukor. Har också ett sånt där kul och lite kitschigt blomfat i plast men för närvarande ingen kruka som passar i det.Något jag kanske borde ägna en loppistur åt kom jag på nu...

    SvaraRadera
  3. Jag kommer ihåg de små söta blomfaten från när jag var liten, men jag kommer också ihåg att det ofta drällde över blomvatten :)

    SvaraRadera
  4. Den med lila och svart dekor var riktigt snygg tycker jag! Och den stackaren som du ställt i trappen tycker jag verkligen om, har en likadan! ;)
    (Så vill du inte behålla den skulle jag gärna köpa den!)

    SvaraRadera