Gamla Konsum

Gamla Konsum

måndag 14 november 2011

Biltillbehören man ej klarar sig utan...

Har hållit till mycket i garaget den senaste tiden. Tog då ner kameran för att se om det var nått jag kunde dela med mig åt mina bloggvänner. Det finns en hel del där nere men man blir liksom hemmablind. Här kommer ett axplock:


En bildammsugare. Den drivs via cigg.tändaren.


Ett mobilt ryggstöd. Flätade plastband ger bra sittkomfort. Hmf...


 En kaffebryggare för bilen. Även den drivs via cigg.uttaget. Perfekt när man är ute och bara "frikör" utan mål på jakten efter den tid som flytt...


 En Wasserboy! Alltså en ihopfällbar plasthink.


 Utfälld, dock utan innehåll på bilden. Ni som varit på cruising en het sommardag, har väl sett alla som samlar vatten i PEP flaskor till sina överhettade bilar. Dom hade varit glada om de haft en Wasserboy"!!!!!



6 kommentarer:

  1. gillar verkligen wasserboy och det mobila ryggstödet, det verkade ju väldigt bekvämt!

    SvaraRadera
  2. Redan då drevs mycket via cigguttaget=)

    SvaraRadera
  3. Himmel vad mycket häftiga grejor du har!!

    SvaraRadera
  4. Hehe. Oumbärliga tillbehör.

    SvaraRadera
  5. Hej! Vad trevligt att se alla dina udda prylar :) Undrar.. Är du säker på att det är ett mobilt ryggstöd? Jag hittade nämligen 2 sådana igår o undrade så vad det egentligen var.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, ,jag är säker på att det är ryggsvanksstöd. Inte alls så tokiga. Nyttjat den nångång i Impalan. Dåtidens bilstolar var inte lika justerbara som dagens, så den fyller sin funktion.

      Radera