Gamla Konsum

Gamla Konsum

söndag 13 februari 2011

Kan nån berätta vad vi har i skåpet ?!

 Mat och theservis i grönt från Stavanger Flint. Vanlig på de flesta loppisar till billig peng. Jag trivs jättebra med den eftersom jag tycker att maten "försvinner" om tallriksmönstret är för markant.
 Serveringssnurrorna är användbara till mycket. Alltid på julbordet till sill och kallskuret men även till tacos å annan plockmat.
 Blandad kompott. Smörask Verduna, Majas mejeri samt liten tillbringare made in Tjeckoslovakien.
 Ett stort skaldjursfat från Syco. Det är 60 cm långt och 24 cm brett. I perfekt skick. Köptes på en gårdsloppis i Blåsjön. En by uppe i norra Jämtlandfjällen för den otroliga summan av 40 spänn.
 Nu till "problemet". Fann dessa 6 lövtallrikar på en garageloppis i somras. Det var loppisens sista dag å damen sa att det mesta var sålt. Kvar fanns dock dessa. 6 assietter i grönt glas.Ingen etikett kvar dock....
men det ses ju att de är handgjorda. Alla är olika i form och med blåsor i glaset. Har försökt hitta nå info men går bet... Kan någon av er bistå med info.... Vore kul att veta vad jag köpte för 15!! kronor. För alla 6 !!!!

4 kommentarer:

  1. Mat och teservisen är så fina. Vi hade denna på 70-talet och tröttnade på den så den gavs bort...Åmgrar mig naturligtvis i dag så
    nu letar jag efter delar på loppisar men tyvärr hittar jag endast ngn enstaka del ibland.

    SvaraRadera
  2. Glasfaten har jag tyvärr ingen aning om men jag är sjukt avundsjuk på kräftfatet!!!!

    SvaraRadera
  3. Jag har teservisen "Grønn" på landet, I princip outslitlig!

    SvaraRadera
  4. Dessvärre vet jag inget om dina lövtallrikar men gillar ditt gröna porslin och snurrorna är ju hur fina som helst.

    SvaraRadera