Gamla Konsum

Gamla Konsum

måndag 7 februari 2011

Fortsatt rundvandring i matsalen.

 Efter ett uppehåll så är jag åter i cyberrymden. Jag visar vidare i matsalen. Denna gång vad som ryms i Tema hyllan. Överst tronar gröna saker. Det stora päronet är en ishink. Askkopp, askfat ,termos, vas och ljus är alla i metall. Ljusen har en ljusveke och fylls med lampolja. Den silverfärgade skålen t.h. är gön inuti. I bakgrund en glasvas på fot (tror jag att det är ) Samtliga prylar saknar märkning, så har någon info om något så lämna gärna en kommentar.
 På andra hyllan vaktar 2 skottehundar. Chokladask och Twistask brukar fyllas på tex. till jul.Så de fyller sin funktion så att säga...
 Vidare på hylla 2 ses en grupp antiloper, snidade i svart trä. Lilla fyrkantiga plastgrunkan med delfiner på är en tandpetardoserare ( Finns det ordet???) Hur som helst... Man trycker på knappen och upp kommer en tandpetare. Längst till vänster syns lite av en hyllampa i bakelit med metallskärm. Visar de senare i ett lampinlägg.
 På bottenplan ses en saftservis i röd plast, samlade i en plastskål. Röda fruktknivar i rött-gult ställ. Sifonen till vänster och batteridriven drinkblandare till höger. På duken ligger drinkdoserare i silver-plast. Lite malplacerad står en sillburk av E.Jarup för Deco
På hyllan ovan står en flaska med kortleksmotiv. Bredvid skymtar en ostbricka i teak och keramikplatta. På denna hylla finns också en metallbricka med snapsglas. en cigarettgömma samt en cigarettdoserare i silver. Dessa syns det lite av på tidigare bild. Jag ber om ursäkt för dagens dåliga bilder. Ska försöka bättra mig!!!

2 kommentarer:

  1. Päron-ishinken är ju hur söt som helst!
    Har sett ett äpple hos Loppistan:
    http://loppista.blogspot.com/2010/12/nu-ar-det-fredagsmys.html
    Undrar om de kan vara från samma tillverkare?

    SvaraRadera
  2. Kul med Tema-hyllan, tycker jag. Hundarna är mu för gulliga!

    SvaraRadera