Gamla Konsum

Gamla Konsum

lördag 12 maj 2012

Fler gåvor och inköp.

Eftersom loppisarna är stängda här omkring så måste man ju kuva sitt köpande via Tradera.
Det har blivit några små köp som jag visar här.


Minnestallrik - Konsumrestaurangerna 1983.


Dock är matsedeln som är tryckt på den från 1953. Ursäktar kvaliteten på bilden. Blev mycket           " blänk"


Fick även tag i en blå väderkvarnslampa. Så nu fattas bara en röd så är den samlingen komplett.

 
            Kunde inte låta bli att köpa Husmoderns lexikon när jag hittade dessa på Tradera.


Bokpärmarna är lika snygga som bokryggarna. Även innehållet är ljuveligt att läsa.



En stor tidstypisk docka kom vännen Kia med. Den var hennes när hon var barn och även om hon hade lekt mycket med den så hade hon varit försiktig för den är hel och fin.



Även en välgjord teakskål följde med i hennes låda. Välsvarvad och tunn dock utan märkning. Men det kvittar för mig. Jag gillar den ändå!!!

4 kommentarer:

  1. Vad kul med tallriken för Konsumrestaurangerna! Och roligt att du hittade ett Husmorslexikon, komplett också! Jag saknar det där sista bandet.

    SvaraRadera
  2. Elisabeth tycker sig känna igen pärmarna på böckerna...kan nog vara så att mor Eva har eller har haft dessa böcker. Saken ska genast undersökas! =)

    SvaraRadera
  3. Så mycket gott på Konsums meny! Gillar den strikta tidsordningen också. :-)

    SvaraRadera
  4. Jag har en sådan röd kvarnlampa som jag har tänkt att ha själv, men den har en svartmålad plastsockel istället. Däremot såg jag för en tid sedan en likadan med träsockel på ett loppis här i Hallsahahammar. Jag ska försöka komma ihåg att gå dit imorgon och kolla om den finns kvar, och vad den kostar. vill ni ha den isåfall, om det är rimligt pris, eller blir det för kostsamt att skicka?

    SvaraRadera