Gamla Konsum

Gamla Konsum

torsdag 18 augusti 2011

En dansk lampfot men...av vem och när???

Vi var till Inlandsloppan för ett tag sedan. Som jag tidigare sagt så hittar jag alltid något där.
Denna gången blev inget undantag..


 En gammal hederlig gräddvisp. Hel och komplett. Det bästa med den är att grädden stannar där den ska va å inte runt om i köket...


 Om vispen va komplett så var inte den här lampfoten det, men jag kunde inte lämna kvar den. Diskuterade den med min vän som sa att han kunde fixa sladden och lamphållaren, å då va saken klar!
Den fick följa med hem.

 Under foten finns denna märkning. Mig säger den ingenting, men det finns säkert nån ute i bloggvärlden som kan ge mig lite mer info om den.


Jag kände för att ha en enfärgad smal och hög skärm på den. Vilken typ av skärm tycker du skulle passa? Skriv en rad å ge ditt tips.

8 kommentarer:

  1. Signaturen är Nils Thorssons och tillverkaren är Aluminia Fajance (som sedan blev Royal Copenhagen).
    Här http://www.jamiri.dk/aluminia-mark.htm hittar du porslinsmärken. Nu är det bara att googla vidare och se om du hittar med.

    SvaraRadera
  2. En vas i samma serie men annan färgställning hittar du här:
    http://www.twenty21.com.au/index.php/vintage/ceramics/aluminia-baca-series-bottle-vase-by-nils-thorsson

    SvaraRadera
  3. jag tycker samma som dig, en hög o smal skärm. Skitsnyggt!

    SvaraRadera
  4. Lampskärmen passar jättebra! Den typen skulle jag också haft till min fot från Söholm, fast lite bredare och lägre så att den inte tar i taket för lampan ska nog stå uppe på ena Tema-hyllan tror jag.

    SvaraRadera
  5. jag kan tyvärr inget om lampfoten, ser att du redan fått info ovan, om den, men skärmen den är helt rätt! byt inte den, ha exakt den!

    SvaraRadera
  6. Tack till er alla som delgett oss med åsikter och info. Det gläder oss.

    SvaraRadera