Gamla Konsum

Gamla Konsum

tisdag 10 januari 2012

Då börjar sorteringen....


Om det är för rörigt så vet man inte riktigt var man skall börja, eller hur? Jag har en viss förmåga att bara flytta prylarna runt runt.... Började dock med att....


 sortera mönster. Jag har samlat på mig kartonger av mönster, främst 50-60-tal men det finns lite från 40 och 70 talet med. Herr, Dam och Barnmönster finns så om det är något ni söker så hör av dig - kanske finns ett mönster att låna / kopiera.


Jag har lika mycket , om inte mer  av stickbeskrivningar. Även här mestadels från 50-60 talet. Lite lusteligt eftersom jag inte kan ...sticka.


 Ibland dessa kartonger så fanns även denna stämpelsats. En del är använt och som ni ser så har man gjort prislappar.

 Den ligger i sin originallåda från Borås Stämpelfabrik.


 Ytterligare en låda med prismärkningsprylar- Här i form av små brickor som man sätter fast plastsiffror på som visar priset. Småplottrigt men man hade väl lite mer av personal förr så då hade man tid att "plottra".

4 kommentarer:

  1. Korten på tredje bilden, kan du inte visa mer av dem? Otroligt fina!

    SvaraRadera
  2. jag jobbar i butik och personal har vi f-n inte gott om nuförtiden! haha.. vilka härliga skatter du har i ditt hus. :)

    SvaraRadera
  3. stickmönstren gav tillbakablickar. Min syster (6 år ) äldre var flitig stickare av koftor m flätmönster och jag satt o tittade på. När sen våra flickor föddes en vecka mellan stickade vi flitigt. Tror det finns klänningar kvar efter Karin. Aldrig anade man då att ens dotter skulle dö före i cancer.
    Kerstin

    SvaraRadera
  4. Kerstin - Visst kan jag fota dem - nu när jag vet var jag har dem.
    Allt det gamla goda - Tack å mer kommer...
    Kerstin - Livet är orättvist och oförklarligt ibland.

    SvaraRadera