Gamla Konsum

Gamla Konsum

torsdag 1 mars 2012

Stringhylla modell IKEA.

Det blev snabbt fullt på hyllorna vi satt upp så vi kompletterade med en hylla typ String men denna är från IKEA.



Hyllan har vita gavlar och babyblå plastklädda hyllor.  Den fick sin plats ovanför affärsdisken, den med Bling-bling.


KF hade visst ett stort sortiment av "smörja". Vaselin i flera sorter. Lanolin salva är okänt för mig. Zinksalva  finns ju än idag. Dock inte OKE barntvål eller DO-DO barnsalva.


Albyl och Magnecylburkar i plåt. De röda lådorna innehöll Negrol halstabletter. Den lilla gul-vita fyrkantiga är en pillerask för vitaminer som just såg ut så där och jag minns att jag fick en om dagen av min kära mor. Minns dock inte namnet på pillrena. Nått i stil med duo-vit, tror jag.


Handcremé och hudkräm. Den andra från vä. har pärlemoreffekt. Hmf?!


Tvålar och dess askar samsas med en badskumstomte, Yaxa deodorant och Miss Clariol hårfärg. Dessa förpackningar har sitt innehåll kvar.


Sparade det bästa till sist - STOMATOL munvatten med klorofyll!!?? Hur i hela världen man nu kunde få till det.... Har inte tordas prova det.  Den tomma flaskan bredvid har innehållit Sir Hårolja. Tur att den då är tom. De va allt för denna gång men vi råkes...

5 kommentarer:

  1. f-n vilken snygg hylla, jag blev grymt avis! förresten, du vill inte sälja en av vaselinburkarna? jag samlar små äldre plåtburkar för medicin etc i min reda-kryddhylla.(jag tänkte specifikt på den längst ner i vänster hörn som det bara står "KF" och "vaselin" på, är den ljust blå och lite sliten?) vill du sälja den så släng in en kommentar vetja!

    SvaraRadera
  2. Dom där tvåfärgade vitaminerna...jag riktigt känner smaken när de sakta smälte i munnen!

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg hylla!! Skulle sitta som en smäck i badrummet! :)
    Och alla gamla burkar och flaskor - så fina.

    SvaraRadera
  4. Jättekul med alla burkarna, snygg hylla.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Hur kommer det sig att du vet att hyllan är från IKEA? Är den märkt någonstans eller har du sett den i en katalog? Kom över en med svarta gavlar idag och är nyfiken på vad du vet om dem. Kanske du vet när de tillverkades? Den ljusblå plasten luktar väl lite 50-tal, kan jag tycka.

    SvaraRadera