Gamla Konsum

Gamla Konsum

tisdag 11 december 2012

Lite mer som kommit till under bloggstoppet...

Jag tycker att jag inte har anskaffat något sista tiden, men på något sätt så smyger det in en pryl då och då...


Såsom den här såskannan. Den fick vi med oss från utförsäljningsloppisen.


Stämplad i botten. Göteborg! Men den får duga ändå....


En spegel, ej märkt på något sätt, men trevlig i modell och storlek.


Konsum, Konsum!! En gång i tiden stod namnet för bla. enighet.


Det var då "det var ide´ med Konsum. Nu finns det snart inga Konsumbutiker kvar bara storköp som COOP Forum. Den översta väskan kpte jag av inlandsloppan och den nedre på Tradera.

 
Från Tradera köptes även denna elementsfuktare. Söt, eller hur???

4 kommentarer:

  1. "Stämplad i botten. Göteborg! Men den får duga ändå...."
    Hmmm, vad menas? ;-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Den tog den... Jag är ju ingen fena på design och tillverkare. Tycker att det verkar vara 80% Rörstrand och Gustavsberg. Till det lite Deco,Jie mfl. Tror kanappt jag sett ett inlägg om Göteborg!!! Alltså inte illa menat till staden Gbg eller dess innevånare.

    SvaraRadera
  3. Musse e kult...........

    SvaraRadera