Gamla Konsum

Gamla Konsum

onsdag 6 juni 2012

Glömt att visa!

Sänkt av lågtryck som lett till leda och tristess, så har jag glömt att visa vårat " Vår skyltfönster". Kom på det i kväll när jag skulle skylta om. Fram med kameran, så... Håll till godo!


Med våren kommer den trad. vårstädningen. Här ses Majken, helt rätt iklädd städrock, huckle och Hugin dammsugare.


När studie på städrockens mönster. Snygg eller hur??  (Snart det enda plagg en tant som jag kan ha)


Lilla Hjälpredan - hon tog sig an mattstädaren - Amanda.


Glimt fönsterputs var små påsar med blått pulver som man löste i vatten och vips så hade man ett förträffligt fönsterputs. Klarblått till färgen men här har innehållet blekts av solen. ( Ja den har visat sig mellan regnskurarna ibland!)


Rasker Allrengöring kan jag inte uttala mig om dess verkan. Tyvärr blänker det i bilden men damen som städar, iklädd grön randig städrock, är nästan lika tjusig som Majken.


Musik under städningen ombesörjs av en aprikosfärgad Conserton transistorradio. Märkligt så otroligt bra ljud det är i dessa apparater.
Ja, det var vad jag tog bort ikväll. Skyltade om-det får ni se imorgonkväll.

2 kommentarer:

  1. En skyltdocka skulle jag också vilja ha till mitt loppis (inte för att jag tror att det får plats, men ändå) :)

    SvaraRadera
  2. lång halvar åsarna

    SvaraRadera