Gamla Konsum

Gamla Konsum

onsdag 25 maj 2011

Tvättstugan nästa...

 Även tvättstugan har sina 50-tals prylar. Tvättkorgen - ljusgul och svart - Hammarplast. Plastkorg också gul och svart men okänt fabrikat.
 Strykjärn i stringställning. Från 60 talet men fungerar perfekt. Fick denna av en äldre man som tack för nån medicinsk hjälp.
 När jag strukit eller manglat hängs det upp prydligt på denna utdragbara tvätthängare. Den är inhandlad på nån loppis. Minns ej var.
Även mangeln är av äldre modell. Årtal okänt. Fick den av min mamma.Det är en varmmangel och är helt enkelt superbra. Att ha lite roliga tidsenliga prylar i tvättstugan gör ju att det är lite skojigare att vara där. Dock skulle jag vilja ha tag i en gammal tvättmaskin. En sån där med valsar ovanpå (istället för centrifug).

1 kommentar:

  1. Åh en sådan gul balja hade momma, den fick jag bada i ibland när hon passade mig.

    SvaraRadera