Gamla Konsum

Gamla Konsum

torsdag 19 maj 2011

I skyltfönstret just nu

 Eftersom vår för oss är mycken tid i garaget med att vårfixa till bilarna så blir det liknande tema i skylten. Här mekar  Majken (vi döpte henne till det) med en Abarthmotor till Fiat 600.
 Tösen, Pia, klädd för norrländsk vår - Galonkläder!!
 Diverse oljor och trassel hör verkstaden till.
 På bordet är diverse BP prylar samt lite annat bra att ha tex. startgas och glykol. Allt av äldre kaliber.
 Tidsenlig luftpåfyllare och fotogendunk.
Hela skyltningen får hedra den macken som bara försvann - BP- Snygg logga i gult och grönt. Och det ...är jag inte ensam om att tycka....

2 kommentarer:

  1. Jag som inte förstår mej på bilmekande håller ändå med. Dom gamla mackloggorna är så fina, och kanske särskilt då BP.
    Pias galonkläder känner jag igen från min egen barndom, lite roligare än den bruna overallen i bävernylon jag hade på vintern. :-)

    Läser och gläds åt inläggen även om det ibland blir glest mellan kommentarerna

    SvaraRadera
  2. Snygg BP jacka!
    Mer info om var mackarna i Åsarna låg emottages tacksamt! Sent 70-tal fanns i alla fall 3 mackar där, BP Bensin & Service Olof Ohlsson med just tfn.nr.30025, Nynäs med nr.30080 & Shell med nr.30105. BP är det den som blev Hydro och Macken och ligger vid Skicenter? Var låg då de andra?

    SvaraRadera