Gamla Konsum

Gamla Konsum

måndag 6 augusti 2012

Bakfickan i Ö-vik.

Målet för vår lilla tripp till Ö-vik var dels att få lite sol(bristvara här i Åsarna i år),hämta tuggummi-automaten samt hälsa på min syster.
Hon och hennes man driver Ö-viks Auktionsverk sedan många år och man hade även en loppis/ antikhandel vid namn Bakfickan.
Så hände det sig att den inte var öppen på 6 år tills nu i sommar. En överfylld lokal med massor av prylar. Det är inte direkt fyndpriser. Men jag (och många med mig) är beredd att betala en slant för det man verkligen vill ha.

Överfylld med godbitar.


Butiken har även ett textilrum och ett bokrum. Alla lika välfyllda.


Ock visst blev det en del inköp- Denna lilla Lotus kastrull i obrukat skick. 120 kronor tyckte jag att den var värd.


Ytterligare ett järn. Denna gången ett rånjärn som jag sökt i flera år,och nu så blev det vårat för 220 kr.  Babyblått och


med ett fantastiskt motiv. Dalmas och hans kulla. Nu blir det rullrån till julbaket...


En väggnegress. Inte nån av de vanligaste. Mer färg på denna. De flesta är ju svart-vita. 80kr får väl räknas som fynd eller...
Det blev även en del skivor och lite annat smått men det får bli ett senare inlägg.

6 kommentarer:

  1. Ett loppiseldorado i Ö-vik...hmm måste nog göra ett besök vid tillfälle! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör gärna det eller besök nån av deras auktioner. Ofta bra priser där. Se min blogglista . Öviks Auktionsverk för info ang. plats och tid.

      Radera
  2. Tycker att det var ett bra pris på Lotus-kastrullen och rånjärnet var en riktig skönhet! Ser ut som att det finns hur mycket spännande som helst där hos Bakfickan! :)

    SvaraRadera
  3. Så fint rånjärn! Ett sådant kanske man skulle skaffa sig...? :) Och lotuskastrullerna som alltid är så fina, speciellt i blått. Verkligen bra fyndat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rånjärnet har jag inte provat än. Rullrån är för mig jul.

      Radera