Gamla Konsum

Gamla Konsum

söndag 4 september 2011

ännu mer loppisköp.


Tidigare i somras var vi på en liten loppis i grannbyn. Inga riktiga fynd men lite kuriosa till garaget följde med hem såsom en båtmössa från Nynäs macken i Rätan samt dessa  slalomglasögonen -Perfect- med utbytbart "glas"i plast. (Ni fattar va ja menar, eller hur...)


En papperstillskärare ( heter det så?) Den här i äldre modell i hammarlack. Helt oanvänd.

En till skål i serien Eldorado från Gustavsberg. En tjuga var den väl värd...

Den här färgsprutan följde med hem någongång. Minns inte varifrån. Det är iallafall en färgspruta som man kopplade till dammsugaren. Jag har inte provlackerat med den och jag har inte heller hört om nån annan som gjort det heller. Så dess prestanda kan jag inte yttra mig om...                                                                                                                                                         

1 kommentar:

  1. En sådan färgspruta kommer jag ihåg från farsans källare. Fanns ett uttag på Elektroluxen så den blåste luft, istället för att suga. Kan dock inte minnas att han någonsin använde den.

    SvaraRadera