Gamla Konsum

Gamla Konsum

torsdag 23 december 2010

Da´n före dottareda´n.

 Till julafton pyntas Buketten med ljusglorier. Jag har fått tag i en blå bukett på auktion. Levereras mellandagarna. Jippie....
 Julkyrkan på plats. Modell änglaspel inuti. Plingar fint när man tänder ljuset.
 Julgranen pyntas med tidsenligt pynt. Glasfåglar. glaskulor m.m.
Den här lilla tomten håller lite koll på klapparna från granen.
 Dessa julstjärnor såldes till förmån för värnlösa barn.
Grand Finale på julen är när vi sätter upp Ljusspiralen. Helt sanslöst charmig i sin enkelhet. Märke Osram.
Lite kul tycker jag att tex. IKEA tagit upp produktionen av ljusspiralen. Dock i lite modernare tappning....

6 kommentarer:

  1. Oj! Här var det riktigt juligt och fint. Kul att se så mycket retroprylar. Jag är också förtjust i de där "ljusbuketterna" men har inte lyckas knipa åt mig en. De blir ju alltid så vansinnigt dyra tyvärr.

    God Jul och Gott Nytt År på Dig! =)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Fin blogg!
    Vilken otroligt läcker "bukett"
    Sådan ska jag leta efter tills nästa jul

    God jul önskar Retroprylar Andreas

    SvaraRadera
  3. Du måste visa en bild på den blå Luman!

    Grattis till köpet och en fortsatt trevlig jul!

    SvaraRadera
  4. Så mycket vackert julpynt, det är lite extra känsla i de är äldre julsakerna. Glasfågeln är superfin och jag är också väldigt imponerad av Buketten. God fortsättning!

    SvaraRadera
  5. Verkar inte som om min kommentar om gloriorna kommit fram. Var hittar man sådana? På loppis? Jag har aldrig sett dem i verklgheten. Fantastiskt fina.
    PS. Inser nu att du finns i Åsarna. Åkte igenom förra sommaren och fyndade flera tallrikar i Helmer Ringström-dekorer i en loppisbutik där. En rätt stor loppis längs "huvudgatan" om jag inte minns fel? Coolt skidmuseum också.

    SvaraRadera
  6. Vilken fin och härlig blogg du har! Hit återkommer jag gärna! And i just lovvve gammal julpynt :)
    http://dittenochdattenochenblickibackspegeln.blogspot.com/

    SvaraRadera