Gamla Konsum

Gamla Konsum

tisdag 10 december 2013

I väntan på julen!

Eftersom jag är, kanske tråkigt, traditionsbunden så adventspyntar jag bara med julgardiner, dukar, Adventsstjärna och ljusstakar. Resten får vänta tills Lucia och fram till Julafton. Så vad ska man blogga om då??
Jo, en av de få loppisarna vi var på i somras. En trevlig tillställning som kallade sig Sveriges längsta Loppis. Den ringlade sig genom ett flertal byar och samhällen mellan Ånge och Stöde.  Tillfälliga och permanenta loppisar hade öppet en Lördag.  Så vad inhandlades då denna dag??


En trevlig duk i härligt milda färger.


Hemmets Lag av Buhler i skick som ny. Har en sedan tidigare men den är mer urtvättad. 5 kronor var ju oförskämt billigt på Kupan någonstans efter vägen.


Ett gäng smörgåsbrickor fick följa med för liten slant - en selma för alla om jag minns rätt. Nyttjar den som glas och dricka underlägg för att skydda teakbordet.


En liten mjölk/gräddkanna i rostfritt. Bra att ha i fiket.


I Stöde  fann vi denna nyhet. Ap hand skydd att fästa på cykeln för att inte frysa om händerna. Passar även till skoter - fniss- det var då det, man hade inte så stora krav då....


Mer cykelkuriosa fanns där på lagårnsvindan. Hamnar i cykelhörnan i garaget.


Resan fortsatte och i Torpshammar hittade jag dessa 2 skönheter. I behov av en tvätt men för en tjuga styck  så tvättar jag gärna

En blå fisk, den största i min samling just nu. Få se om jag hittar fler.


Lite jul fanns det också fast det var högsommar. Den här tomten får bli dagens julinslag i väntan på alla hans kompisar som kommer senare.
Förutom dessa små inköp så hade vi en skön solig dag med trevliga människor och nya kontakter.
Hoppas att de gör en liknande "Lång-Loppis" nästa år.

3 kommentarer:

  1. Haha, man lär så länge man lever. APHANDSKYDD skulle man naturligtvis haft på sitt aphängarstyre på moppen. Visste inte ens att det fanns.

    SvaraRadera
  2. Massor av trevliga fynd! Gillar verkligen den första duken. Tycker det är lite kul att oavsett vilken årstid det är så finns det alltid julgrejer på loppisar.

    SvaraRadera
  3. Kul att se dina fina sommarfynd. Första duken var en riktig snygging men den lille jultomten var inte dum han heller.

    SvaraRadera