Gamla Konsum

Gamla Konsum

torsdag 6 september 2012

Bloggutmaning -Tyger

Kul med en bloggutmaning igen men... Ack så svårt att välja mellan alla favoriter. Har dock valt ut några tyger som jag inte visat förr.(tror jag...)


Först ut är detta tyg som kommer från mitt barndomshem. Gillar dessa röda blomblad.


De fungerar fint som draperi eftersom tyget är kraftigt.


Vårat sommar påslakan. Ålder okänt men det kvittar... Känns som 60-70-tal och man blir glad av det.


Ånyo ett gardintyg. Fick dem av en vän - Anita S-L. Finns fyra längder. Stora härliga blommor i fin kvalitet.



Fler gardiner. Söta runda torgtanter i färgglada kläder.


Närbild på de goa damerna.


Sist och inte minst utan störst. Ett kraftigt möbeltyg som jag faktiskt inte minns var jag fått ifrån.
Tyget mäter 5-6 meter och är 180 cm brett. Ena sidan går i grönt....


och den andra sidan har blå botten med gröna blommor.
Jag vet inget om mina tyger utan jag bara gillar.... Kul att få veta mer, så ni som kan identifiera nått - skriv en rad eller två....

6 kommentarer:

  1. Härliga tyger som man blir glad av!

    SvaraRadera
  2. 5-6 meter möbeltyg....hmmm räcker till en mindre soffa kanske!

    SvaraRadera
  3. Oj! Så snygga det var det översta röda tyget. Oj! Vad jag ville ha när jag såg dom. Exemplariskt snygga tyger du hade.

    SvaraRadera
  4. Det första tyget du visar var superläckert - och extra kul att du har med det från ditt barndomshem! :)

    SvaraRadera
  5. Jag gillar åxå det översta tyget! Härlig retrokänsla måste jag säga. Men även de andra. Tyvärr missade jag bloggutmaningen själv då jag har varit bortrest men man får väl göra det som ett senare inlägg. ;)

    SvaraRadera