Gamla Konsum

Gamla Konsum

måndag 19 december 2011

Mer tomtar på loftet...

Fortsätter väl att visa fler ur tomteparaden. Jag passar på att inhandla tomtar på sommarloppisarna för de ligger rätt i kurs då så att säga...


 Den lilla tomteljusstaken är en klar favorit. Han är en sån där tomte man blir glad av att se.. Ser så där lite plirig ut. Hedersplats på hallbyrån i allafall.


 Jag börjar ha för mycket av "dörrkransar" så nu får de bli "väggkransar" istället.


 Tomte modell  äldre. Den är gjord i hård papp med cellouid ansikte. Jag tycker att de äldre tomtarna ser lite elaka ut, vad tycker ni?


 Ännu en äldre tomte. Ser inte lika elak ut men ....inte så där godmodig ut heller...


Den här däremot. En piprensartomte med runda röda kinder och pliriga ögon som ser snäll ut. Snögubben däremot ser lite ledsen ut. Kanske för mycke töväder ute...
Fortsättning följer...

4 kommentarer:

  1. Du har rätt i att de äldre tomtarna inte ser så snälla ut men jag tycker ändå att de ser mer personliga ut än dagens massproducerade tomtemassa.

    SvaraRadera
  2. Åh, vad kul att det är nån mer som "tomtebloggar" nu! Det är så roligt att se alla gamla tomtar, och du har verkligen många. Men jag håller med dig, tomten i celloid såg för bedrövligt konstig ut!
    Proportionerna stämde inte liksom!

    SvaraRadera
  3. den svarta stringljusstaken på första bilden där, och duken undertill - helt i min smak!

    SvaraRadera
  4. HURRA!
    Jag bokmärkte er sida när ni hade skrivit att sommarloppisarna hade öppnat. Vad jag inte märkte var att jag bokmärkte just den sidan, med det inlägget. Förrän idag! :)

    Nu ska jag läsa bakåt!
    Härliga tomtar! :)

    SvaraRadera