Gamla Konsum

Gamla Konsum

tisdag 26 juli 2011

Åh vad jag gillar neonskyltar !!

 Passade på att spana in neonskyltar under vår resa norrut. Denna fanns i Skellefteå.
 En gammal biograf - Royal i Nysätra. Tror inte att det visas några filmer där längre. men rätta mig om jag har fel.
 Denna talar för sig själv eller hur?
 En av de snyggare skyltarna. Skulle jag gärna ha på huset!! Denna finns i Hammarstrand.
 En ovanlig skylt för guldaffärer.Stilpoäng till den. Finns i Härnösand.
 I Härnösand finns även denna. Den staden hade inte många skyltar men de den hade var desto snyggare.
Men skyltarnas skylt finns på Westerlunds cafe i Lunde. Inköpt på 50-talet och kostade då drygt 50000 kr. Man har nu haft den på "service" och sedan dess är kaffestrålen åt fel håll!!! Klantigt...

7 kommentarer:

  1. Neonskyltar är jättefina! Skall ta några bilder på de bästa i trakten senare när det blir lite mörkare på kvällarna. Har en önskan om en enda bokstav som lampa hemma också.

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga skyltar, kan bara hålla med om Centrum-skylten! Och jag tycker allt lite synd om Westerlunds felvända kaffestråle...

    SvaraRadera
  3. form55 - Ska bli kul att se vad du hittar i skyltväg. Vi kanske startar en "inventering" av neonskyltar om vi bloggare kollar runt om i Sverige
    trillivippa - Om jag hade ägt den skylten skulle jag inte accepterat denna fadäs !!

    SvaraRadera
  4. Skoj. Har sett en bok om såna skyltar...kan var Max Ström förlag...men är inte säker...

    SvaraRadera
  5. Håller med om hur snyggt det är med neonskyltar.
    Ni har kanske sett den här sidan
    http://www.svenskaneonskyltar.se/index.php

    SvaraRadera
  6. titta där, vi har besökt exakt samma plats, du o jag! wästerlunds konditori.

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig blogg du har, och så glatt överraskad jag blev när jag fick se Centrumskylten här i bloggen! Jättekul att du varit förbi Hammarstrand och sett den :) Tror inte att det är så många härikring som tänker på hur snygg den egentligen är ;)Men du har helt rätt! Och de andra du visar är också jättefina!

    SvaraRadera