Gamla Konsum

Gamla Konsum

fredag 6 december 2013

Tradera-kras!

Så har vi för 1:a gången råkat ut för en oseriös Traderasäljare. Har väl haft tur eftersom jag har handlat mycket på Tradera genom åren.  Denna gång hade vi fått tag i en utgångsskyltsglas.
Vi har haft ljuslådan ett bra tag men glaslös...!


Så här såg den ut i annonsen. Jag vann auktionen och fick vinnarmail den 21/11 och påminnelse för betalning den 22:a. Redan då blev man ju lite fundersam.


Efter snabb betalning så kom detta lilla paket på Posten.


Varken på framsidan eller baksidan fanns någon märkning av Ömtåligt eller Aktas. Endast ett litet paket gjort av ett lager Wellpapp. Paketet skramlade oroväckande!!


Och mycket riktigt. Skylten helt i kras. Kontakt med säljaren som inte kunde ta något som helst ansvar för det skadade utan det var Postens fel !!!! Han hävdade att han skickat många gods med denna paketering utan några problem. Kollade hans avslutade auktioner och han hade inte sålt något av glas tidigare - om han inte bytt alias, vill säga....
Gissa om han får negativt omdöme... Kontentan är vi saknar en utgångsskylt - gärna en röd- Om någon har eller hittar en sådan - hör av er - vi köper den!

7 kommentarer:

  1. Som gammal traderaförsäljare så skäms jag..fy så lågt för alla som är seriösa vet att du som säljare ALLTID är skyldig att förpacka dina varor i lämpligt material..annars är man en skam för Traderas rykte.
    Hoppas ni finner en ny skylt inom kort..och tråkigt att ni råkat ut för detta, kräv retur på pengarna och kontakta Tradera...fotobevis finns ju på förpackningen så det är ju dokumenterat//David

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur nog är ju de flesta traderare seriösa och hjälpsamma men röt ägg finns ju alltid.
      Det här stolpskottet är ej villig till att i godo göra upp...

      Radera
  2. Åh, nu lider jag med dig! Jag har råkat ut för liknande sak en gång. Han som sålde visste hur han skulle lansera sina saker och det såg superseriöst ut. Men idag skulle jag ha kollat upp vad den billiga frakten skulle innebära och ge påminnelser för den mest "hållbara" leveransen.
    Min blivande taklampa hade nämligen ett glas-band infattat i metall-kupan.. Men till min förvåning så kom den i en precis passande kartong och och lite tidningspapper - naturligtvis totalt obrukbar. Vid kontakten sa säljaren att hans kunder alltid vill ha den billigaste frakten och ingen hade klagat förut. Jag ville dock få fram att det finns väl i hans intresse att köparen vill ha en hel sak och betalar för det.
    Hursomhelst tjatade jag mig till att få tillbaks halva kostnaden. Men du vad trist att behöva föra en process,,,Håller tummarna att en ny skylt dyker upp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trist att höra! Det är ju inte pengarna (är ju inget hemmansköp) utan just att man äntligen fått tag i en sak man sökt åsså blir de så här....
      Vi ids inte processa men neg.omdöme blev det...

      Radera
  3. Vad tråkigt att höra vad du råkat ut för. Självklart är det avsändaren som ska se till att försändelsen är ordentligt paketerad. Mycket av sorteringen sker nuförtiden maskinellt, vilket gör att varnigar så som "aktas" eller "hanteras varsamt" inte ger någon garanti. När det gäller vanliga förstaklass-brev sker normalt frakten på avsändarens risk till dess att du har mottagit den. Jag hoppas att du och säljaren på Tradera kan lösa detta på bästa sätt!
    Vänliga hälsningar / Klas på Posten kundtjänst

    SvaraRadera
    Svar
    1. You made my day!!! Tackar för info. ang ansvarsfördelningen. Mycket skylls ju på fraktbolagen men i det här fallet var det solklart.... man skickar inte glas utan vaddering!! Välkommen till min blogg - hoppas att du fann nått roligare än trasigt glas.

      Radera
  4. Åh, varför!? Det är så hemskt när det händer. Jag har haft otur med mina Corso-fat och ett gäng krukor. Det är ju underligt att de inte kan packa rätt. Det är inte så svårt faktiskt! Ingen av mina kunder har någonsin fått trasiga varor... och det har inte bara med tur att göra.

    SvaraRadera