Gamla Konsum

Gamla Konsum

måndag 20 maj 2013

Lovade att visa några av de inköp som gjorts senaste tiden. Ett par auktioner har jag hunnit med samt en enda Loppis. Sommaren kom först denna helg till Norrland, men då kom den rejält...
Börjar väl med auktionsfynden.

 
En fyndlåda som jag mest köpte för att jag blev lite less på att va tyst. Dock hade jag spanat in brickhållaren på visningen.
 

 
I samma låda låg en tidsenlig klocka och


                                                  några tallrikar från något Grand Hotell  

 
Men det jag väntade på hela auktionen var dessa figurer.  En kvartett bestående av
en saxofonist,

 
en kontrabasist,

 
sångare och trumpetare. Den enda i bandet som är klädd i gult.

 
Han matchar dock pianot. Har sett denna uppsättning för bra länge sedan och varit på span efter dem sedan dess. Nu är den spaningen över så nu är det dax att hitta något nytt att leta efter.
På något sätt så är själva sökandet det som gäller. När det är fullbordat så blir man nästan...tom inombords... En kväll som denna så måste man väl bara hylla de svenska hockeyspelarna.
GRATTIS TILL VM-GULDET!!
 

4 kommentarer:

  1. Jag säger bara wow! Kvartetten är ju hur fräck som helst! De andra fynden var inte heller så tokiga. Du kommer säkert på något nytt jag 'måste ha' snart. Härligt att ni fått värme hos er med.

    SvaraRadera
  2. Ok! Kan man få boka orkestern? Hur ser turnéplanen ut? Helt underbart n...band!! ;)

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att du har letat efter den häftiga orkestern! Den ska jag också hålla utkik efter nu!:)

    SvaraRadera