Gamla Konsum

Gamla Konsum

tisdag 9 oktober 2012

Loppistorka!

Så har de flesta av sommarens loppisar stängt. De övervintrande har jag besökt men har ( i mitt tycke) ett tråkigt utbud. Så vad göra då?
Jo vi for upp till sommarhuset - ni vet det i Skålan, där vi bodde tidigare. Vi gjorde höst. Städade lite å kollade igenom vindan. Hittade lite smått och gott såsom....

 
Litet kryddset och små flaskor.                                                                            
 
 
 

Kryddsetet är omärkt i glaset med plastskeden är märkt Gantofta. Vad jag inte vet om det är orginal till setet eller...??? Nån som vet.


Vinäger och olje flaskorna är omärkta men känns 50-tal.


Diverse plock. Ett litersmått i kraftigt glas. Made in Germany. Burken innehåller plastkapsyler och patentkorkar. Plasthållare för Melitta filter.


En fickplunta med glasfönster - så man har koll på innehållet - samt ett cigarettetui fick oxå följa med hem. Bättre "loppis" än det här kan jag inte tänka mig....för det följde med mer prylar oxå.

4 kommentarer:

  1. Jag håller med dig och visst längtar man lite till nästa sommar och nya loppisfynd

    SvaraRadera
  2. Praktiskt när man kan "loppa" hos sig själv! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan ju husfolket oxå - på Gittans rullande loppis!

      Radera
  3. Fina former på kryddset och flaskor och hållaren till kaffefilter var ju superfin.Kul att kunna fynda på egen vind!

    SvaraRadera