Gamla Konsum

Gamla Konsum

torsdag 5 maj 2011

Min "Textilkammare"


 Håller på att göra ett av rummen på nedre plan till "Textilkammare". Rummet är under iordningställande så därav röran, men om intresse finns kan jag visa er mer ingående vad som finns när det sorteras upp.


 Ena väggen i rummet rymmer tex. hattar för alla de tillfällen.


 Skor likaså- Den pepitarutiga väskan är en gammal symaskinsväska. Jag har hittat 2 sådana som nyttjas som resväskor.


En annan del rymmer en massa olika förpackningar och nylonstrumpor och smink och .... Ja, jag samlar på ALLT som hör 50-60-talet till. Dels för eget nyttjande dels för skyltningen. Jag kommer att visa allt lite närmare vid senare tillfälle.

7 kommentarer:

  1. Brukar du använda hattarna?

    SvaraRadera
  2. Vilken lyx med så mycket plats!

    SvaraRadera
  3. Hattarna, skor vilken undebar samling.

    SvaraRadera
  4. Tur du bor stort eller är det tackvare...
    Vilka samlingar!
    När får vi se den senaste skyltningen?

    SvaraRadera
  5. Underbart! Där skulle man gärna gå in och prova lite. ;) Hattar är så underskattade!

    SvaraRadera
  6. Gila - Inte så värst ofta, mest på skyltdockorna samt att man lånat kläder till teater och musikalföreställningar.
    Form55 -ja visst är det!! Men det kräver ju oxå viss skötsel...
    Randiga tråden, Katrin och Trillivippa - Hattar, skor och väskor finns ju i en sån stor variation - Lessnar aldrig...Skyltningen kommer på bild så småningom...

    SvaraRadera
  7. ska bli intressant och se visningen av magnus 50 -60 tals kläder : ) ( ja khinas kille )

    SvaraRadera